Oferta

Przygotowujemy indywidualne plany treningowe na podstawie badań krwi

"Zadaj sobie pytanie: Czy mogę dać z siebie więcej? Odpowiedź brzmi zwykle: Tak."

Paul Tergat, kenijski biegacz, były rekordzista świata w maratonie

SPRAWDŹ GRANICE SWOJEJ WYTRZYMAŁOŚCI

TESTY WYDOLNOŚCIOWE

 

Problem

Zawodnicy amatorsko uprawiający sport, a często także zawodowcy nie wiedzą, z jaką intensywnością powinni trenować, aby uzyskać największe korzyści.

Rozwiązanie

Wykonaj badanie wydolnościowe, aby poznać poziom swojej sprawności i dowiedzieć się, jakie jednostki treningowe są dla Ciebie najlepsze.

Rezultat

Twoje treningi będą precyzyjne, skuteczne, a Ty wykonasz tylko tyle pracy, ile będziesz rzeczywiście potrzebował – zaoszczędzisz czas i energię.

CZYM JEST BADANIE WYDOLNOŚCIOWE ?

Badanie wydolnościowe to nic innego jak zaplanowany wysiłek fizyczny. Przeprowadza się go na bieżni stacjonarnej lub na cykloergometrze rowerowym.
Podczas próby mierzone są podstawowe wskaźniki wysiłkowe, jak: częstość skurczów serce, maksymalne tętno oraz stężenie kwasu mlekowego.

 

PO CO ROBI SIĘ TESTY ?

Testy wydolnościowe pokazują, na ile efektywnie pracują układy, i pozwalają wyznaczyć strefy intensywności. Ale tym, co powinno nas interesować najbardziej, jest monitoring postępów. Skąd mamy wiedzieć, czy interwały które wykonujemy, i przerwy pomiędzy nimi pozwalają na podniesienie progu mleczanowego? Skąd wiemy, na ile poprawa techniki zmniejszy zużycie energii i uczyni nas bardziej ekonomicznymi? Jak się przekonać, czy układ enzymatyczny w komórkach mięśniowych mógłby bardziej efektywnie usuwać gromadzący się kwas mlekowy podczas intensywnych treningów?

Na te właśnie pytania odpowiedzą regularnie wykonywane badania wydolnościowe.
To najlepsza informacja zwrotna, czy treningi są efektywne i w jaki sposób organizm reaguje na obciążenia.
Badania wydolnościowe precyzyjnie określają, w jakich strefach się poruszać, jakie są słabe punkty, na co warto poświęcić czas i uwagę.

JAK WYKONAĆ TEST ?

Diagnostykę na bieżni rozpoczynamy najpierw od niskiej prędkości i po czterech minutach obciążenia pobieramy kroplę krwi z płatka ucha. Następnie należy przestawić bieżnię na następny poziom prędkości i po kolejnych czterech minutach biegu pobrać do analizy drugą kroplę krwi.
Początkowa prędkość i poziom wzrostu prędkości są zależne od aktualnej kondycji klienta. Początkujący sportowcy zaczynają od 5 km/h, następnie prędkość jest zwiększana każdorazowo o 1km/h. Zaawansowani sportowcy zaczynają od 10km/h przy wzroście każdorazowo o 1,5km/h.
Na wszystkich poziomach prędkości mierzy się poza tym częstość rytmu serca, ponieważ jest ona ściśle indywidualnie związana z procesem dostarczania energii.

WYNIKI

Na podstawie wyników badań wydolnościowych, prof. Klaus Baum jest w stanie sprecyzować, w jakich strefach tętna powinien pracować sportowiec, aby osiągnąć pożądany cel treningowy.
Otrzymujesz nie tylko suche liczby i wartości, ale też wiedzę jak intensywne powinny być Twoje treningi i w jakich strefach tlenowych powinieneś pracować. Dzięki temu Twój trening stanie się skuteczny i celowy.

 

PODSUMOWANIE

Jeżeli chcesz odnieść sukces w sporcie, musisz go zaplanować. Forma sportowa nie może być wynikiem przypadku, metody treningowe muszą być dobrze przemyślane i dopasowane do Twoich potrzeb.

Praca nad wytrzymałością wpływa na wydolność fizyczną, układ krwionośny i oddechowy. Wytrzymałość określa potencjał do ćwiczeń, zdolność radzenia sobie z narastającym zmęczeniem. Wytrzymałość powinien rozwijać każdy sportowiec, niezależnie od dyscypliny

Kontakt z Medicode

(48) 516172244

kontakt@medicode.pl

W jakich godzinach pracujemy

Poniedziałek -Piątek: 8:00 – 17:00
Sobota: 9:00 – 13:00
Niedziela: Zamknięte – czas regeneracji

15 + 13 =